Goo Dungen

hejsan
Min syrra har ändrat sig, blivi mer likiltig mot mig, mer elak typ att hon är grinig och tjurig, hoppas de inte är förgått.. jag inser nu också hur svaga banden imellan olika männsikor är igentligen!
jag älskar dungens texter..   har kommer 2st jag tagit från sidan http://konstochvanligasaker.se/dungen/index.php?showtitles=1 Enjoy!


Panda
"Vägen bort är lång, 
Längre bort än hem 
Känner mer och mer 
för allt jag kring mig ser  

Alla har det inte lika bra som du
Jag tror du förstår, för jag gillar henne med 
Hur hon är, ibland så blir hon arg
Hon var min, men det skiter du väl i?  

Vår musik är död  Pop behöver stöd
Mamma, pappa, barn, har ingenstans å va  

Alla har det inte lika bra som du
jag tror du förstår, för jag gillar henne med
Hur hon är, ibland så blir hon arg,
Hon var min, men det skiter du väl i?

Alla har det inte lika bra som du 
Jag tror du förstår, för jag gillar henne med 
Hur hon är, ibland så blir hon arg
Hon var min, men det skiter du väl i? 
Alla har det inte lika bra som du.
Jag tror du förstår, för jag gillar henne men
Hur hon är, ibland så blir hon arg
Hon var min, men det skiter du väl i? "


 
Stockholm 
Har du vart i Stockholm där många människor bor
Flyttat tomma byar, satt på dig stockholmsskor
Är du född på landet så vet du hur det går
Om man följer strömmen så vet man vad man får

Ref. Finge jag se med dina ögon hur allting hör ihop
skulle det bara väcka längtan tillbaks till far och mor
 
Har du sett på tv, där livet tycks se ut
som en dag i Stockholm när nådatiden gått ut
Har du vart på landet där gräs och gröda gror
Det är fint på sommaren, men i Stockholm ska vi bo

Ref.

Har du vart i Stockholm så ses vi väl nån gång
Flyter med trafiken i motorvägens sång
Såg mig själv i spegeln och såg en stadsbacill
Nu ska jag sluta spela dum och göra som jag vill 

Ref.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0