Utseende fixering

Hejsan
jag vet inte, men denna accepterade utseende fixering stör mig, när jag va yngre och inte sexuell på samma sätt brydde jag mig 0% om utseendet. Men nu finns den överallt! Ska berätta en sak som visa hur vridet allt är; jag va medlem på en posei/dikt sida för poeter eller poesi intresserade männsikor, där började jag skriva med en väldigt ful männsika(I texten kallas hon/han kim), men efter ett tag brydde jag mig inte, såg ut som vem som helst.. vet inte vem Kim va, men efter att delat upplevelser berättade Kim om att bilden igentligen inte är henne/honom själv utan det i själva verket va en människa som vunnit en tävling om att va ful i USA.
Oj chockerande men hela grejen gick ut på att Kim gorde ett expriment om hur samma männsika kan få väldigt olika respons beroende på utseendet. Och kim hadde upplevt när hon/han haft den fula bilden att han/hon va utfryst, igronerad och ingen tog henne/honom på allvar.

Jag förstod, och de gorde Kim med, att vi kommer  från en anna planet, som tur är så hade jag inga problem med denna fula bild och de va kim inponerad av.. sådant stärker mig som person att veta

För övrigt är jag så jävla trött, borde sova snart, orkar inte va uppe( ! ) men vill städa rummet och hålla på och nörda mig vid datorn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0